Monikanavainen markkinointi – Case: Sumppitempaus

Monikanavainen markkinointi B2B-ja B2C-kohderyhmissä

Sumppitempaus, Vailla vakinaista asuntoa ry:n vuosittainen tempaus,  kerää varoja Suomen asunnottomuustyöhön. Kaksiosaisen kampanjan tavoitteena oli hankkia uusia kahviloita tempaukseen sekä kannustaa kuluttajia kasvavassa määrin osallistumaan tempaukseen. 

Visuaalisen ilmeen rakentaminen

Kampanjaa varten Sumppitempauksen visuaalista ilmettä tehostettiin uusilla kuvakkeilla ja väreillä, joilla tuettiin jo olemassa olevaa visuaalista ilmettä.

VVA ry, Sumppitempaus, Digistoori, Digimarkkinointi, Digitaalinen asiakaskokemustoimisto
VVA ry, Sumppitempaus, Digistoori, Digimarkkinointi, Digitaalinen asiakaskokemustoimisto
VVA ry, Sumppitempaus, Digistoori, Digimarkkinointi, Digitaalinen asiakaskokemustoimisto

B2B-liidinhankintakampanja

Kampanjaa varten pääkaupunkiseudun ja Turun kahvilayrittäjiä lähestyttiin sähköpostiviestein, joissa kerrottiin Suomen asunnottomuustilastoista, asunnottomuustyöstä ja Sumppitempauksesta. Viesteillä kannustettiin yrittäjiä osallistumaan Sumppitempaukseen. Viesteistä yrittäjät ohjattiin kampanjasivulle, jonne he jättivät yhteystietonsa osallistumismateriaalien toimitusta ja viestintää varten.

Instagram-tili kampanjalle

Osana kampanjaa Sumppitempaukselle perustettiin oma Instagram-tili. Instagram-tilillä yhdistyivät Sumppitempaukselle ominaiset graafiset kahvikupit, sekä tavalliset valokuvat osallistuvista kahviloista. Kampanjassa kannustettiin myös tempaukseen osallistuneita henkilöitä jakamaan kuvia omista kahveistaan ja haastamaan ystävät osallistumaan kampanjaan.

Instagram Storiesin hyödyntäminen kuluttajien aktivoinnissa

Instagram-tilin tehtävä oli myös tiedottaa ja kertoa Suomen asunnottomuustyöstä ja asunnottomuustilanteesta. Tähän tarkoitukseen valjastettiin erityisesti Instagram Stories, jossa hyödynnettiin erilaisia interaktiivisia ominaisuuksia. Instagram Stories osoittautui tehokkaaksi tiedotuskanavaksi, sillä interaktiivisiin Storieseihin vastasi aina n. 40% seuraajista.

Instagram-mainonta osana kampanjaa

Kampanjassa hyödynnettiin myös Instagram-mainontaa. Kampanjalle rakennettiin kolme erilaista markkinointimateriaalia Instagramin seinälle sekä Instagram Storiesiin. Näillä mainoksilla kerättiin uusia seuraajia ja kannustettiin ihmisiä osallistumaan tempaukseen.

Asiakkaan kommentti

“Erittäin hienosti hoidettu kokonaisuus. Ideointi, toteutus, raportointi hoidettiin erinomaisesti!”
Erja Morottaja
Viestintä ja varainhankinta
Vailla vakinaista asuntoa ry

Kiinnostuitko?